Brikh mawlode dMoran – Välsignad Jul!

Brikh mawlode dMoran – ’ido brikho!

Välsignad Jul till er alla!

Vi firar idag att vår Herre och Gud, Jesus Kristus föddes. Gudomligheten valde att ikläda sig mänsklighet för vår räddnings och frälsnings skull. Denna dag är glädjens dag, detta är fridens och fredens högtid. Profeten Jesaja förutspådde Jesu födelse omkring 700 år före Kristus. Han skrev såhär: ”Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste.” (Jesaja 9:6) Och tillsammans med änglarna lovsjunger vi ”Ära vare Gud i höjden och frid på jorden, till människor hans välbehag.” (Lukas 2:14)

S:t Johannes församlingsstyrelse tillsammans med församlingsprästen Fr. Besim Kurt önskar er alla en välsignad och god Jul!