Sommaravslutning och grillkväll

Lördagen den 11 juni anordnade kyrkans alla styrelser en sommaravslutning för barnen och familjerna. I samband med avslutningen hölls flera olika lekar och aktiviteter för barnen samt att det bjöds på god grill för både stora och små.

IMG_0416

Efter en god vårtermin där församlingsprästen Fr. Besim har hållit i barnens undervisningstimme på lördagar tillsammans med kvinnokommittén och engagerade föräldrar, hölls denna avslutning inför sommarlovet. Barnen har lärt sig det syriansk alfabetet, att sjunga olika sånger och hymner tillsammans, roliga syrianska lekar, gemenskap och undervisning i vår kristna tro och lära.

Alla fyra styrelser under S:t Johannes tak hjälptes åt att anordna denna dag där det bjöds på god grill, aktiviteter och lekar, en mycket smarrig efterrätt samt avslutningspresenter till barnen.

Och vad vore en syriansk grillkväll utan lite syriansk musik och dans mot slutet av en väldigt trevlig dag fylld av gemenskap och sommarkänsla.

Tack till alla som hjälpts åt under året för kyrkan och för barnen, samt med denna dag.