Välkommen till S:t Johannes

Varmt välkommen till vår nya och fräscha hemsida för S:t Johannes Syrisk Ortodoxa Kyrka.

Efter ett par år med den gamla hemsidan, kände vi som ny styrelse att det var dags att ta steget till att öka upp och utveckla församlingens kommunikationskanaler. En ny, fräsch hemsida var det första steget.

Vi vill passa på att tacka alla styrelser innan, som arbetat konstruktivt för att bygga kyrkan dit vi är idag. Och ett särskilt tack till den allra första hemsidans utvecklare – Matay Akyol – som gjorde ett utomordentligt arbete ideellt för kyrkan till minne av sin bortgångna farmor.

Genom detta nya hoppas vi nu kunna nå ut till både församlingsmedlemmar och allmänheten genom information om det som har varit och aktiviteter som kommer att äga rum.

Välkommen till S:t Johannes!

/Församlingsstyrelsen